Minden arany, ami recycle

Múlt év december 21.-én, amikor belekezdtem ebbe a blogba, kifejezetten egy nagyon látványos, tetszetős kert tervei lebegtek a szemem előtt.

Aztán kiindulva abból, hogy a TerraCyclébe beleszerettem, rájöttem, hogy akkor lesz igazán fenntartható a kert, ha minél több dolgot próbálok benne újrahasznosítani.

Nem szaporítom a szót, íme néhány megoldás, melyek egy részét a neten fellelhető rengeteg színes ötletből, más részét saját kútfőből merítettem.

Támfal helyett gumiabroncs

Itt fontos elmondanom, hogy kifejezetten 2010 utáni gumikat gyűjtöttünk be hozzá. Azért nem mindegy, mert 2010 előtt az EU még nem tiltotta a PAH vegyületek gumiabroncsba kerülését. Itt egy nagyon jó összeállítás arról, hogy pontosan miért kockázatosak ezek az anyagok a közvetlen környezetünkben.

Mindenképp szerettem volna kihasználni a helyet, így kifejezetten törekedtem rá, hogy olyan méretű maradjon a gumik alatti magas ágyás, hogy egy fóliaalagút elférjen, míg nem kerülnek bele a paradicsomok, bazsalikom félék, és  talaj takarásképp majd a karalábé.

20150409_140853.jpg

A második képen wonderberryk (és némi folyton termő eper) növekednek benne, amikre külön büszke vagyok, mert igen sokat vártam, mire kicsíráztak, már le is tettem róluk, tapasztalataim szerint elég nehezen maradnak meg.

A magokra úgy vadásztam, ezért most nagyon örülök, hogy végül a Valleyrec EX-nél, egy szakmailag felkészült, különleges magokkal kereskedő vállalkozásnál találtam rájuk, végre terem is, és iszonyat finom.

ptdc0156.JPG

Palánta nevelés ételes dobozokban

img_5713.JPG

 

Régi ablakkeretekből tákolt üvegházacska a növénykék előneveléséhez

A képen még nem látszik, de azóta árnyékolásképp ósdi függönyöket kötöztem rájuk. A kiszuperált ablakokat a Földbárkásoktól kaptam, azóta is imádom a Tibit értük. Mikor még nem volt meg ez az apró üvegház, simán csak takartam velük és kartondobozzal a leendő ágyásokat, így kb. két héttel hamarabb tudtam kiültetni a palántákat, mert valamelyest felmelegedett a fagyott föld alattuk.

ptdc0050.JPG

Madáretető maradék anyagokból

ptdc0257.JPG

 

Kávézacc tápanyag utánpótlásként, tojás héj a csigák ellen és édességes design kaspók

Az első kettőt nem ragoznám. A kaspókat pedig azért szeretem, mert ízlésesen tudok bennük elajándékozni terményeimből, és nem mellesleg a fűszernövényeknek pont megfelelő nagyságúak, mindezt a Frei kávézók jóvoltából.ptdc0272.JPG

 

ptdc0247.JPG

Egy zseniális asztalos barátom, aki útba esik a kert felé, (itt is köszönöm, hogy minden ötletemben partner), szalagfűrészével hegyezett régi karnisrúd babháló kifeszítéséhez

Csöppet focikapu formához hasonlít, de ezzel is emlékeztetem magam arra, mekkora öngólt sikerült lőnöm azzal, hogy a hálót egymagam próbáltam kifeszíteni! Figyelem, senki se ismételje ezt utánam, ugyanis a feladat kétemberes. :) Én egy egész délelőttöt elvacakoltam vele, holott ketten jó öt perc lett volna.

ptdc0253.JPG

 

Továbbá gyűjtöm a PET palackot, az autógumit, a színes üvegeket egy Earthship megépítéséhez, a kiszuperált vállfákat szamócát lógatni, és a mindenféle dobozokat ezernyi még meg nem valósított célból. :)