Zerka

This WORLD/WORD is mine

zerka.jpg

Sziasztok!

Én vagyok a lány a fáról. :D  Ma ONE a szülinapom.

A nevem Milák Erika Enikő. A családom, barátaim Zerkának szólítanak. A partiumi, érmelléki, rézaljai Marghitán születtem, nagycsoportos ovisként telepedtem le Édesanyámmal Pomázon. Jelenleg Budakalászon élek kisfiammal, (Schallinger Máté) Manóval és szőrös gyermekemmel, Drazséval.

img_20140706_153627.jpg

Hatéves korom óta a Zöld Szív Ifjúsági Természetvédő Mozgalom tagja vagyok, fiatalon volt szerencsém a hazai Greenpeace-nél beleszeretni a környezettudatos életmódba. Jó pár éve publikálok környezetvédelmi szakcikkeket. Sok, a témát lefedő dolog mozgatott már meg. Többek között Sovány Vigasz Akciótársaság néven 870 gyereket számláló gerillakertész csapatommal országos rekorderek lettünk, a Tom Szaky (TerraCycle, CEO) előadóval fémjelzett Prezi.hus Green Meetup content curatora voltam múlt év tavaszán, számos cikket írtam a Greenpeace, a Greenfo, az Antropos oldalaira, és volt egy 2700 fős városi klubom.

Idén huszonhatodik éve fuvolázom. Imádom a matekot, a kémiát és a fizikát. Szabadidőm főleg ezen tudományokkal, illetve halott nyelvek tanulmányozásával töltöm.

Az ezt megelőző időkben saját vállalkozásaimban marketingvezetőként/ügyvezetőként dolgoztam az ipari villanyszerelés, az energiakereskedelem és  a telekommunikációs szektorokban. Kerek egy éve merült fel bennem, hogy már nem találok igazi szakmai kihívást a munkámban, így végül, hosszas vívódás után úgy döntöttem, hogy tudatosabban követem a vágyaim, és kedvtelésemnek, a kertészkedésnek fogok élni. Valószínűleg ebben az is benne van, hogy 26. éve nincs igazi otthonom, és mindig is a növényeim jelentették az állandóságot az életemben. 

Három hónapja, 2014. december 21-én kezdtem bele ebbe a blogba. A célja elsősorban az volt, hogy írásaimmal elérjem az olyan, hozzám hasonló érdeklődésű embereket, akiknek igénye a természetben való foglalatoskodás, és - közösségi gazdálkodás formájában - aktív szerepet is szánnak életükben ennek. Mára a dolog jócskán túlmutat önmagán. Biotópiában nemcsak a jövőm találtam meg, hanem a gyökereimhez is visszatértem.

Kilenc, szakmájában kiemelkedően teljesítő barátom bevonásával olyan tangazdaság jellegű gazdálkodói közösséget indítottunk, mely a környezetünkben jellemző társadalmi problémákat komplex megoldásokkal orvosolja.

Az a meglátásom, hogy a tény, mely szerint a gépesítés kiszorította a humán erőt a mezőgazdaságból, nagyban hozzájárult ahhoz, hogy ma ezrek vannak az utcán. Biotópia által lehetőségem adódott, hogy a magam módján mutassak kiutat ebből. A Budapest Bike Maffiával összefogva, a saját ellátásunkat megcélzó gazdálkodás mellett  építünk egy közös fenntartású fóliasátrat is, kifejezetten azért, hogy az ott megtermelt zöldségekkel a hajléktalanok ellátásához is hozzájárulhassunk. Néhányuknak lehetőséget biztosítunk arra, hogy mindennapi munkálatainkban során kertészeti gyakorlathoz, majd ismerős vidéki birtokokon munkához, otthonhoz jussanak. Egyelőre még hosszú útnak tűnik, de már keresem a módját annak, hogy az elnéptelenedő vidéki településeket felkarolva, újabb gazdaságok indításával még több embernek tudjunk újra méltányos életkörülményeket teremteni.

kapa.jpg

Emellett a környékbeli három település oktatási intézményeinek megsegítésére elindítottuk a TerraCycle környezettudatos hulladékhasznosító gyűjtőprogramjait. 

Az, hogy három hónap alatt harmincnyolcezernél is többször nyitottátok meg a cikkeim, visszaigazolás számomra arról, hogy jó úton járok, és ez életemben talán minden eddiginél jobban inspirál.

Sokan nem hisznek benne, hogy a kommunikáció kihat az ember egyéni életére, és abban sem, hogy ezáltal globális változásokat generálunk. Én hiszem. Tapasztalom. Megélem. Ezáltal hatok, alkotok, és gyarapítom a tudásom. Nemrég álmodtam egy világot magamnak, és azzal, hogy elkezdtem beszélni róla, megvalósult.  

"Only a life lived for others is a life worthwhile." A. Einstein

 gp.jpg